Använder Blogger.

torsdag 9 september 2010

Swedish Blondie Girls

Hej allihopa! Idag skiner äntligen solen över Busan igen efter några dagars moln och regnskurar. Skönt! Har just ätit frukost bestående av någon form av grönsaksomelett och ris, och sitter nu med en "Santofé Original Coffie Drink" som jag köpte för hela 3 svenska kronor i en av skolans automater.

Igår kväll hade jag en 1,5 timmar lång videokonferens med mina svenska företagskompanjoner, och vi kom riktigt långt! Snart hoppas vi vara igång med försäljningen av våra underbara massageljus! Och på tal om UF-företaget; En del av killarna här är mycket intresserade av mina företagskompanjoner.. "Swedish Blondie Girls" är något riktigt exotiskt här!

För övrigt vet jag att många av er vill se en video där vi visar Taekwondo. Så fort vi fått våra snygga taekwondodräkter och lärt oss lite mer skall ni få se! By the way lär ni även å se mer koreanska med så fort vi blivit klara med alfabetet och börjat prata igen. Det där alfabetet är svårt kan jag säga!

Nu ringer snart klockan här och då är det dags att börja med dagens plugg: Engelska! Så nu avslutar jag med lite bilder =).

Automaten där man kan köpa läsk och iskaffe för 3 SEK/styck :)

Emelie och Josefin skickade med mig denna föredömligt snygga tröja (med ett foto av dem på) till Korea med kravet att de skulle få se den tillsammans med något koreanskt! Så, well, här är den tillsammans med något väldigt koreanskt! Kan även säga att denna tröja ofta blir ett samtalsämne här; "Oj, kolla, han har blonda tjejer på magen.. Är det hans flickvänner?"

Jag och Lukas fick dessa nudlar av en kinesisk kille. Det enda vi förstår på förpackningen är "HOT"... Skall vi våga testa? Sist jag frågade om en matsätt var stark fick jag svaret "medium". Jag tog en tugga och hade smaken kvar i munnen hela dagen..

Have a nice day!

2 kommentarer:

  1. Haha vad kul att du använder den ;) hoppas du har det bra du saknas i Sverige <3

    SvaraRadera
  2. Hihi, jaa det är min taekwondotshirt ;);) Naw <3 Saknar er där hemma!

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP