Använder Blogger.

lördag 25 september 2010

Mirakelpiller & bankstrul!

Jag måste verkligen säga att Korea har mirakelmediciner.. För min förkylning fick jag av en doktor utskrivet en medicinering innehållande 7 olika tabletter som man skall ta på en gång! Jag frågade runt innan jag tog dem, och tydligen ät det så man botar förkylningar här.

Efter att ha svalt alla 7 piller försvann min förkylning på bara några minuter, jag har ingen aning vad det var för mirakelpiller! Dock blev man så rastlös att man inte kunde sitta stilla. Man blev även varm och lite snurrig. Det skulle vara intressant att få reda på hur förbjudna dessa piller skulle vara i Sverige..

För övrigt har jag spenderat 2 timmar av denna dag på en bank här i området. Med hjälp av Google Translator försökte jag förklara för dem att mitt Visakort INTE är ett kreditkort utan att jag bara ville ta ut pengar från det (ingen kunde engelska).. Det kändes ganska meningslöst att gå därifrån utan en rutten Won, (eller hur man nu skall uttrycka sig) men jag lärde mig en del på det.. Någon gång i nästa vecka skall jag söka upp en internationell bank inne i city. Förhoppningsvis har det personal och automater på annat än koreanska där...





Inlägget är skrivet på iPhone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP