Använder Blogger.

fredag 17 september 2010

Prov i Koreanska.

Kära bloggläsare!

Då skolan kommit igång "på riktigt" nu, börjar man känna hur mycket man verkligen har att göra.. Vi har till exempel prov på 50 sidor koreanska på måndag, samtidigt som jag har så mycket från Sverige att göra! Men man får göra sitt bästa, mer kan ingen begära!

För övrigt är nästa vecka nästan helt ledig för oss, förutom måndagen. En stor koreansk högtid kallad "chuseok" pågår nämligen tisdag-söndag. Så för er lärare, vänner och familj som tänkt ringa mig i nästa vecka; Gör det mellan 12:00 och 16:00 på måndag! Sedan kommer ni mötas av telefonsvarare resten av veckan... Ni kan dock tala in lite trevliga meddelanden som kan lysa upp min dag när jag äntligen får Internet igen (jag kommer att vara på landsbygden nära Seoul i ett traditionellt koreanskt släkthem utan Internet) om ni vill!

Men, jag åker som sagt inte innan tisdag! Så än kommer det inte bli tyst här.

Nu har jag just pluggat koreanska 1,5 timmar inför provet på måndag.. Nu blir det spanska och engelska för resten av kvällen!

Igår när vi var ute på stan så filmade jag mycket, tänkte sätta ihop en liten film i helgen som kommer att dyka upp här på bloggen. Nu tänkte jag dock visa en liten video som vi fick se som introduktion på vår koreanska kultur-kurs, samt ett par bilder på koreanska!



Ni svenska studenter är lyckliga. Här inne sitter koreanska elever och pluggar fram till 23 varje dag.. Innan dess är dormitoryt låst.

Nu kan jag säga Sydkorea på koreanska; "Hankukh" ungefär..

Och jag kan även uttala det här! Det koreanska alfabetet är rätt krångligt i början!

1 kommentar:

  1. Rad 13 är ju bäst... computer, television, tennis och kamera. Konglish är grymt!

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP