Använder Blogger.

onsdag 29 september 2010

Klimatkonferens och McDonald´s

God morgon kära bloggläsare!

Vi har nu fått reda på att vi i slutet av Oktober skall vara med i någon form av klimatkonferens där olika länder kommer att delta. Vi skall då representera Sverige, och jag och Jennie skall vara de som presenterar Sveriges syn på klimatproblemen, vad vi gör åt dem samt scenarios som kan bli aktuella i framtiden. Lukas och Naomi skall visa Svensk kultur efteråt. Det skall bli intressant men det känns lite nervöst redan nu! För mig är det aldrig något problem att tala inför hundratals personer på Svenska om ett ämne jag är väl insatt i.. Men nu skall jag tala på engelska om ett ämne som jag inte är så insatt i överhuvudtaget. Men jag skall se det som en rolig utmaning!

För övrigt har jag äntligen hittat en uttagsautomat i det här landet där Handelsbankens Visa-kort fungerar för kontantuttag... Och det efter att ha testat på 4 stora internationella banker, lagt några timmar inne på bankkontor och slutligen varit nära att ge upp hoppet helt och byta bank i Sverige. Då, när vi stod och väntade på taxin som skulle ta oss tillbaka till skolan, testade jag halvt på skämt en uttagsautomat som satt inuti en telefonkiosk. Häpet såg maskinen arbeta och ge mig mina pengar. Det är sällan jag blir så förvånad som jag blev då. Dock glömde jag ange koordinaterna för den där automatens position...


Äntligen har jag fått testa den koreanska versionen av min arbetsplats i Sverige. Till och med glassmaskinen och kassaapparaterna var de samma..

Naomi och Lukas =)

2 kommentarer:

  1. Prova inne på olika convenient stores, typ 7 eleven, Family mart eller Ministop. De har oftast uttagsautomater där utländska visakort funkar. Så förhoppningsvis behöver du inte hitta tillbaka till samma ställe...


    www.travelingseoul.tumblr.com

    SvaraRadera
  2. Okey! Tack så mycket för tipset! Skall försöka där nästa gång...

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP