Använder Blogger.

tisdag 14 september 2010

Nescafé Mild Beans!

Klockan är nu 16:09 här i Busan och vi har resten av eftermiddagen/kvällen (fram till 23) till Svenska ämnen idag! Skönt med tanke på att jag har en del att göra...

Måste förresten säga att Nescafé Mild Bean är något som verkligen förgyller min vistelse här! Godare (billig) kall kaffedryck får man leta efter! Mamman i min värdfamilj är så snäll som köpt dem åt mig! 175 ml Nescafé Mild Bean och klassisk pianomusik på Spotify är ett framgångskoncept. Testa själva där hemma om ni känner att ni behöver få mer gjort under pluggkvällarna! Dock tror jag inte att Nescafé Mild Beans finns i Sverige (kände inte igen dem alls), men något liknande borde ju finnas. Kanske inte lika billiga dock.. Här tror jag de kostar runt 3 SEK styck..

Nu skall jag plugga några timmar! Hoppas ni alla har det bra!

Tumme upp!

Nescafé har faktiskt två sidor på sina förpackningar, en på Engelska och en på Koreanska. Föredömligt! Det borde vi ha i Sverige också för att underlätta för gäster i vårt land.

På lunchen tog vi en liten tur ner för den lååånga branta backen ner till en liten Supermarket där vi köpte lite chips och glass (man behöver lite variation till den koreanska maten som Europé). När jag öppnade chipsförpackningen upptäckte dock jag att de inte verkar finnas någon lagstiftning kring vilseledande marknadsföring i det här landet.. Min Pringels-rulle var bara halvfull. Intressant!

2 kommentarer:

  1. För två år sedan var Pringles-rören i Korea fulla... Jag vet inte vad som har hänt sen dess, priset har ju inte ändrats iaf. Visst är det irriterande hur stora förpackningarna är, men... istället för att kolla på storleken så lär man sig fort att läsa innehållet i vikt istället. De flesta snackspåsar innehåller mest luft.

    SvaraRadera
  2. Haha! ja det har jag börjat lära mig nu.. Rätt så intressant faktiskt! Det blir ett grymt kapitel i mitt projektarbete om den koreanska handeln.. =)

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP