Använder Blogger.

fredag 24 september 2010

Cheoseouk, TV-intervju och Palats

Hej alla bloggläsare! Med hälsan någorlunda i behåll (jag har åkt på en rejäl förkylning med mycket halsont) så är jag nu "hemma" i Busan igen. Dagarna som gått har varit både mycket intressanta och lite jobbiga, då jag längtat hem mycket (det är svårt att inte göra det när man bor i ett hyddliknande hus utan internet eller mobiltäckning knappt). Men jag är som sagt välbehållen i alla fall och tänkte delge er lite bilder från de gångna dagarna.

Enjoy!


Mycket, mycket mat...


Min familjs farmor, som vi var hos.




Tvättstället




Ett "viloställe" som fanns i närheten.. Rätt så fridfullt och fint faktiskt!


Nu kommer lite bilder från tempel, gammal kungabostad, TV-intervju med mera från sista dagen.


Innan TV-intervju...

Det var något pinsamt att inte förstå reportens knaggliga engelska...

Men jag försökte se glad ut och svara något ändå... Jag har för övrigt på mig en koreansk kunglighetsdräkt på intervjun!
Konungapalats!






Inget konungapalats utan Bhudda!



Nu vidare emot ett rekonstruerat rikemansområde.


Här ser ni alltså exempel på hur rika familjer kunde bo i Korea förr i tiden.

Bland annat likörflaskor.


En typisk interiör i ett rikt hem.

Och jag fann mig en liten vän på en mur!

Vi besökte även en rekonstruerad försvarsborg.




Nu skall jag sova! I morgon bli en lång pluggdag här hemma i lägenheten förhoppningsvis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP