Använder Blogger.

fredag 10 september 2010

Konferens och Kaka

Well, igår var det en stor konferens här på Busan International High School. Tre internationella High schools var samlade i en sal (här på Busan International High School) för en typ av årlig konferens. Konferensen handlade i år om matkrisen i världen, miljövänlighet och skola, samt framtiden för mänskliga rättigheter.

Det var väldigt intressant faktiskt, speciellt med tanke på att tre olika skolor deltog och kommenterade varandras presentationer. Konferensen inleddes även med musik, vilken ni kan se i videon nedan. Skickliga elever från Seoul bjöd på denna!

Idag är det fredag och vi skall hem till våra värdfamiljer! Skall bli roligt att se vad de tänkt inför helgen. Jag vet tre saker jag måste göra; Växla mina tydligen för gamla sedlar till nya på ett bankkontor, läsa så mycket i min engelskaroman "The white tiger" som möjligt, samt leta upp en koreansk bokhandel för att införskaffa min lärobok i koreanska!

Videoupdate med musik, konferens och kaka!

Aulan hade smyckats speciellt för detta event!

Rektorer, lärare och föreläsare/kommentatorer

En bild säger mer än 1000 ord.

Tror att det är någon av de andra skolas banner.

Fick detta snack i lördags, men har inte vågat prova (fick höra att det skulle vara någon form av friterat fläsk), men det var faktiskt riktigt gott! Det smakade popcorn, vad det nu var!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP