Använder Blogger.

söndag 26 september 2010

SR och ättiksgurka

Idag är det Söndag och jag sitter här hemma i lägenheten och pluggar. Det är mulet och 25 grader ute, inget vidare väder. Familjen är i kyrkan men jag unnade mig själv lite sovmorgon! Jag sov faktiskt ända till 12, och därefter åt jag (en redan av mamman förberedd) frukost samtidigt som jag lyssnade på "vaken med P3" i min iPhone via SR:s föredömliga radioapplikation. Det kändes minsann lite märkligt att höra programledaren leda en genom natten när man satt och åt frukost klockan 12 på dagen! Men jag fick i alla fall hört lite Eko-nyheter så nu är jag någorlunda uppdaterad på vad som händer i Sverige.

Nu har jag just ätit lunch, mamman hade beställt hit en härlig pizza som kom levererad. En sådan trevlig överraskning må jag säga! Men någon pizzasallad följde då inte med, för här äter man nämligen ättiksgurka till pizzan istället!

Må så gott där hemma i Sverige!











Inlägget är skrivet på iPhone.

3 kommentarer:

  1. haha, men gud vad de skämmer bort dig där nere då :o
    Nåja, det kunde ju vart värre än ättiksgurka iaf.. jag menar, det smakar ju Nästan samma som pizzasallad på nåt sätt ändå ^^

    SvaraRadera
  2. Hej Henrik!

    Efter trevlig information från rektor Peter Larsson på Hvitfeldtska har vi lagt ut länk till din blogg från www.kimchi.se. Kul att få läsa om dina dagar i Busan.

    Hans, kimchi.se

    SvaraRadera
  3. Hanna: haha jaa det är ju lite lika i alla fall!

    Hans: Tack, vad roligt!

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP