Använder Blogger.

onsdag 1 september 2010

Äntligen uppkopplad!

Med en viss känsla av skräck lämnade jag i morse ifrån mig min kära MacBook till datorteknikern på skolan. Han tog en bra stund på sig att ordna uppkopplingen och då jag sneglade på alla koder med mera han knappade in fick jag för mig att min dator skulle vara försvinna för evigt.. Men nu äntligen är den färdig, och jag kan använda internet! Dock krånglar mejlen lite, men skall försöka få igång den. Det kan tänkas att jag behöver skapa ett nytt mejlkonto. Men alla som behöver adressen kommer i så fall att få ett mejl från den nya adressen.

Nu när jag har internet på min egna dator tänkte jag dela med mig lite om hur det första dygnet varit här, så jag tänkte delge er en video jag satte ihop imorse och några foton. Enjoy.

En liten kort video om de första intrycken här i Busan.

Idag var vår första musiklektion! Jag kunde faktiskt sjunga med, tro det eller ej!

Av någon anledning fick jag ett alldeles eget skrivbord (antagligen för att jag sa att jag kommer att sköta ett företag tillsammans med andra Svenskar över internet).

Vår "gateway to the world" där vi kommer att sitta och plugga hela kvällarna fram till klockan 23 när pianotrudilutten berättar för oss att det är dags att sova.

Första dagen var vi nere på stan och åt med Rektorn på skolan och diverse annan skolpersonal. "Downtown" ser ut såhär. Som ni ser är det mycket reklam överallt, jag kan tala om att det är skönt att inte förstå vad det står..
Utsikten från dormitoryt.

Nu skall jag försöka mig på att skaffa mig ett mejlkonto som är tillåtet enligt koreanska lagar!

Hoppas att ni alla har det bra i Sverige. Ni får ett mejl från det eventuella nya kontot så fort det är igång.

2 kommentarer:

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP