Använder Blogger.

torsdag 16 september 2010

Soliga Busan och Höstsverige

Hej alla bloggläsare! Har hört att vädret där hemma i Sverige är lite si sådär med regn och allmänt ruggigt väder... Så tänkte börja med att lysa upp er dag med att berätta hurdant vädret är här i Busan; Solen skiner som aldrig förr och det är runt 27 grader i luften. Jag fick ljust dra igen gardinen här inne på kontoret för att inte bli bländad av morgonsolen!

Nåväl, kanske jag bara gjorde er dag mörkare i mitt försök att lysa upp den, vad vet jag. Jag hoppas ni har det bra i vilket fall! Det är minsann inte helt fel att gossa ner sig i favoritfåtöljen hemma i höstiga Sverige med en bra bok heller för den delen! Måste erkänna att jag saknar den där Svenska höstmys-känslan som man är så van vid att känna av sådär i mitten av september..

Idag är en speciell dag här i Busan; Skolan här har någon form av heldagsprov (jag tror att det är ett nationellt megaprov), så vi Svenskan är fria att spendera dagen som vi vill på stan! Ända sedan vi fick reda på den här dagen har vi längtat. Vi har till och med gjort upp en liten lista över vad vi skall hinna med på våra första lediga vardagstimmar någonsin i Sydkorea;
  • Fika på Starbucks!
  • Kolla in shoppingen på världens största shoppingcentra som faktiskt ligger här i Busan.
  • Leta reda på ett ställe som säljer vykort. Hittils har vi inte hittat ett enda ställe, inte ens i souvenirbutiker kan man hitta dem! Det börjar verka som att de faktiskt inte använder vykort här... Men ni som skrivit upp er på min adresslista för vykort, var inte rädda! I värsta fall får ni var sina handskrivna brev på koreanska! =)
  • Gå på 3D-bio.
  • Kanske hinna besöka ytterligare någon stor sandstrand.
  • Ha en allmänt härlig dag!
Dagen till ära har jag faktiskt fixat i ordning mitt hår (trots att inte en enda korean på denna skola gör det), kände att de passade sig bra idag!

Fixad dagen till ära! Kändes faktiskt rätt märkligt att göra i ordning håret idag, hade nästan glömt av hur jag brukar göra! Men till slut blev det rätt så hyfsat ändå!

Skolans korridorer är fulla av verk som eleverna gjort på sina Art-lektioner. Vissa av dem är faktiskt riktigt bra gjorda!

Tjejen som hjälpte mig på musiklektionen igår hade en typ av koreanskt lyckoarmband som jag aldrig sett förut.


Nu skall vi ut på soliga stan! Ha en bra dag där hemma i höstiga Sverige!

2 kommentarer:

  1. HENRIK! SÅDAN BAND VAR HUR NICE SOM HELST!!!! :D SKICKA KORT SNART MED!!!! :D KRAM KOMPIS

    SvaraRadera
  2. Haha, visst var de :D Jag jobbar på de ;) Men de e svårt att hitta ett vykort som lever upp till era förväntningar.... :P Alla vykort är så turistiga här!! :P

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP