Använder Blogger.

torsdag 2 september 2010

Oväder

Godmorgon alla Swedes! Här i Busan är klockan 07:58 på morgonen och skolan börjar om 2 minuter. I natt har det regnat mycket och på TV visas massa katastrofbilder från något oväder i landet. Känns lite märkligt att inte förstå vad de säger när det ändå är såpas viktigt... Det har blivit något svalare vilket uppskattas mycket. Dock lär temperaturen stiga igen när ovädret är över.

Till frukost serverades idag ris, någon potatishistoria, omelett och någon märklig sallad. Det känns fortfarande svårt att vänja sig vid pinnarna, men idag kändes det bättre när det var ris man skulle lyckas få upp och inte oljig spaghetti..

Idag skall jag försöka sätta igång med de svenska studierna på riktigt, först ut blir Engelska och Psykologi! Jag kommer ha ända till 23 på mig så lär komma en liten bit mellan de övriga lektionerna här hoppas jag. De koreanska ämnena idag blir Musik (faktiskt väldigt roligt hittils), Engelskt Cafe, Bild och sedan Engelskt Cafe igen. Det skall bli intressant och få reda på vad detta Cafe är för något...

Jag hoppas att ni alla där hemma ligger och sover gott! Kramar!

Här inne sitter jag nu, helt klart favoritstället på skolan!

Utsikten från fönstret. Som ni ser är det lite regnigt.. Som tur är kom inte tyfonen hit utan bara till Seoul, men vi får se hur det utvecklas. Här inne på skolan sitter jag säker i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP