Använder Blogger.

torsdag 30 september 2010

Alienregistrering och Fiskbullar

Idag upptäckte jag för första gången att det börjar bli lite kyligare på morgnarna här i Sydkorea. Jag tog faktiskt på mig en tjocktröja innan jag gick till frukosten i morse. För bara någon eller ett par veckor sedan gick Air-conditionapparaten på högvarv här på kontoret, nu ligger tjocktröjan hängd vid skrivbordet. Dock är det bara på morgnarna det är lite småkyligt, på dagarna går jag fortfarande runt i T-shirt utomhus vilket känns skönt!

Igår fick vi äntligen (efter cirka 3 veckors väntetid hos de lokala myndigheterna) våra koreanska ID-handlingar, kallade "Alien registration cards". Vad ni inte ser på bilden nedan är de sista siffrorna, de har jag suddat över. Dock kan jag berätta att det var varken de siffror män kan få eller de siffror kvinnor kan få, utan något "mitt emellan" enligt läraren här. Kanske tror de vi är Aliens på riktigt?

Igår presenterade vi även Sverige för ett gäng kineser som pluggar här på Busan International High School. Vi fick även se en presentation om Kina och lärde oss att det faktiskt verkar finnas en kinesisk motsvarighet till våra svenska köttbullar: en typ av fiskbullar som tillagas på samma sätt!

Nu skall jag plugga Psykologi, hoppas ni alla har det riktigt bra där hemma! Njut av hösten!

Jag är nu officiellt en koreansk Alien fram tills 2011-01-31.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP