Använder Blogger.

tisdag 5 oktober 2010

Västerländsk frukost och Don Quijote!

Hej alla glada!

Ytterligare en dag med plugg 08:00-23:00 har gått och jag är lika trött efter den långa dagen som vanligt!

Under dagen gjorde jag en intressant upptäckt; Jag kommer att sakna den koreanska frukosten när jag kommer tillbaka till Sverige! Idag var det nämligen västerländsk frukost i bamba och då fick vi bröd, flingor och mjölk med mera. Man borde ju älska det nu när vi varit utan det så länge! Men faktum är att det blev en kortvarig lycka... Framåt klockan 10:00 på förmiddagen märkte man hur hungrig man var! Nu har jag vant mig vid att äta ris och kött med mera till frukost, så kroppen är inte riktigt van vid våra dåliga västerländska frukostar...

Jag har även märkt på senare tid att jag numera faktiskt föredrar att äta med pinnar istället för kniv och gaffel, vilket resulterat i att jag köpt mitt egna lilla set med koreanska pinnar i rostfritt stål! Oj vad det skall ätas med dessa stackars pinnar i Sverige!

Dagen har ägnats åt enbart svenskt distansplugg! Jag har bland annat gett mig på litteraturhistoria igen, vilket jag faktiskt finner hyfsat intressant. Nu på kvällen kände jag mig dock lite för trött för att försöka mig på Don Quijote-utdraget i läroboken, så det lämnar jag till i morgon bitti!

Nu skall jag upp till dormitoryt och sova! Godnatt världen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP