Använder Blogger.

måndag 4 oktober 2010

God kväll Sverige!

God kväll, bloggläsare!
(även till er i bland annat USA, Kanada, Italien, Kina och Frankrike som läser min blogg översatt via Google Translate)

Den här veckan har de koreanska eleverna så kallade "mid-terms", vilket i princip innebär det att de bara har stora prov hela veckan. Dessa prov kan ses som deras motsvarighet till våra "nationella prov". Dock är de mycket större; Hela tre skolämnen betas av varje dag! Vi som klagar på två timmars långa nationella matteprov en gång om året bör ha det i åtanke nästa gång det är dags för oss att klaga... Våra svenska nationella prov är antagligen något av en dans på rosor jämfört med sydkoreanernas mid-terms.

Eftersom att koreanerna är upptagna med mid-terms, är vi fria att använda tiden till våra svenska studier vilket känns oerhört skönt! Idag satte jag igång på riktigt med det projektarbete i handel som skall motsvara APU-tiden under höstterminen. Det känns riktigt bra att ha kommit igång på riktigt med det!

Nu skall jag fortsätta njuta av min Starbucks-latte och ta och sätta igång med veckans Spanskstudier!

I wish you the best from the other side of our little world!


Projektarbetet kommer bland annat att bestå av en undersökning som skall göras här på Busan International High School.

2 kommentarer:

  1. Jag är så glad att du verkar ha det så bra!
    När du kommer hem får vi starta en business, du och jag, eller hur?!
    Om vi kommer på nåt riktigt bra kan vi nog slå stort?

    KRAM!
    KRAM!
    KRAM!

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP