Använder Blogger.

torsdag 28 oktober 2010

En oförglömlig upplevelse.

Igår eftermiddag började jag må väldigt illa. Jag hade ont i magen hela natten och på förmiddagen idag bestämde jag mig för att jag ville uppsöka läkare. Självklart förväntade jag mig att komma till ett sjukhus där en doktor undersöker en i halsen och lyssnar på hjärtat och det där vanliga som man är så van vid i Sverige.. Men nej nej, jag möttes minsann av ett stor läskig akupunkturbrits. Jag, som alltid haft svårt för nålar och sprutor med mera (Jag tycker det är obehagligt), fick så klart lite smått panik. Dessutom förstod ingen i sällskapet engelska, så jag kunde inte direkt förklara vad som var problemet. Jag samlade mig dock och lade mig på den uppvärmda britsen.

När jag väl var full av nålar och inte vågade röra mig en millimeter, satte de en stor solarieliknande värmelampa över mig! Jag tror aldrig jag kommer glömma de 15 minuter jag skulle ligga där med den där attans varma lampan över mig som gjorde alla nålar varma.

Nåväl, nu är jag hemma hos värdfamiljen och skall vila upp mig här. Jag vet inte vad den där akupunkturbehandlingen gjorde men den verkar hjälpa lite i alla fall, för jag känner mig en aning bättre nu än förut. Jag hoppas det håller i sig.

2 kommentarer:

  1. Så grymt avundsjuk jag blir när jag läser alla dina inlägg, Korea är ett sådant underbart land. Kulturen är verkligen helt otrolig den med. Glöm inte att testa på riktig karaoke när du väl är i karaoke-älskarnas land, en helt annan känsla än i Sverige.

    SvaraRadera
  2. Ja, det är synnerligen ett härligt land! Och karaoke har jag minsann testat på ett riktigt karaokeställe! 60 % av alla låtar var Abba kan jag säga.. Och "BJORN & BENNY" blinkade i neon xD

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP