Använder Blogger.

fredag 15 oktober 2010

Krabbsoppa!

Idag möttes vi av en annorlunda överraskning i bamba! När jag rörde runt i soppan såg jag något märkligt i den. Jag petade på det med en av pinnarna och upptäckte att det var en halv krabba i min soppa! Eftersom jag inte sett när soppan hälldes upp i skålarna så fick jag något av en chock.

Efter ett par försök att förstå mig på hur krabban skulle ätas med pinnar gav jag upp. Den fick helt enkelt simma vidare i skålen.. Istället blev jag mätt på äpplen, ris och kyckling.

Nu skall vi snart ha lektion i koreansk kultur! Därefter blir det Taekwondo!

Hanadulsetnehasehasedolde!

Dagens Lunch!

Som tur var kunde jag bli mätt trots att jag inte riktigt förstod mig på krabban!


Vackra blommor utanför skolan

Dagens väder: Sol, inte ett moln på himlen, 23°C. Rätt så okej oktoberväder!

Lukas köper vårt dagliga fikakaffe! Hur skulle vi överleva utan denna föredömliga kaffeautomat?

Take Care!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP