Använder Blogger.

tisdag 19 oktober 2010

Starbucks, shopping och handelsprojekt

God kväll, världen!

I Söndags tog jag, Lukas och våra koreanska dormitory-grannar varsin kaffe på Starbucks efter lunch. Jag måste verkligen säga att det var roligt att umgås med dem utanför skolan för en gångs skull; Jag menar jag har ju bott i samma korridor i dormitoryt som dem i snart 2 månader nu, och vi har umgåtts varenda kväll innan läggdags. Men aldrig utanför skolan. Så det kändes verkligen som att det var på tiden att vi äntligen hittade på något utanför skolan tillsammans! Jag tror faktiskt att vår lilla söndagsutflykt var mycket uppskattad av oss alla.

Efter Starbucks shoppade jag med två killar i det välkända distriktet "Samejong". Jag hittade en otroligt snygg jacka som jag verkligen, verkligen ville köpa.. Men självklart så fungerade inte mitt svenska bankkort när jag som mest behövde det.. Senare fick jag dock reda på att de svenska bankerna haft sina system tillfälligt nedstängda mellan klockan 02:00 och 04:00 svensk tid för tekniskt underhåll. Typiskt!

Nåväl, jag får helt enkelt hoppas att det finns fler snygga jackor i den här staden, eller att jag stöter på en likadan nästa gång jag är ute och shoppar.

Typiskt som sagt.

Hur som helst så hade jag en bra helg, och nu är veckans arbete i full gång igen. I veckan skall jag dels förbereda klimatkonferensen som är nästa vecka, och dels försöka komma igång på riktigt med mitt intressanta handelsprojekt om sydkoreansk affärskultur!

Här nedan kommer lite bilder från i söndags. Jag önskar er alla där ute en riktigt bra dag!





Killen till höger i bild är en av de elever som kommer att besöka Hvitfeldtska Gymnasiet under Januari och Februari.



Märkligt nog tror jag att jag stötte på en reklambild på stan av en svensk bekant som arbetar som modell. Är inte säker dock, men skall kolla upp det. Om det inte är han är det garanterat någon form av hemlig tvilling...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP