Använder Blogger.

fredag 8 oktober 2010

Bildkavalkad och Filmfestival

God morgon världen! Klockan är nu 02:20 hos er i Sverige och Frankrike, 08:20 hos er i Bejing i Kina, och 17:21 (igår) hos er i Canada! Här är i Sydkorea klockan förövrigt 09:20, och jag har just skickat veckans sista uppsats till skolan i Sverige. Idag skall vi spendera dagen ute på stan, vi skall bland annat försöka lyckas få biljetter till en koreansk film på engelska, Under the Hawthorn Tree, som visas nu under Busan International Film Festival.

Eftersom att jag helt enkelt varit väldigt upptagen med skolarbete den här veckan (vi har bland annat förberett vårt deltagande i den internationella miljökonferens där vi skall representera Sverige inför bland annat Kina och Singapore), har jag inte kunnat lägga mycket tid på mina foton förens nu. Så, nu tänkte jag bjuda er på en liten bildkavalkad! Enjoy!

Självklart finner vi de stora kedjorna i denna stora stad!


I söndags tog min familj mig till detta mysiga lilla shoppingstråk nära ön där vi bor. Jag måste säga att om jag får välja, föredrar jag shopping utanför de gigantiska shoppingcentrumen. De små shoppingstråken har både mycket större utbud och känns mycket mysigare på något sätt.



Busan Tower

Vy från tornet mot den ö där jag bor!

Naomi upplever de underbara fördelarna med Mac.

Fontän vid en av alla de stränder vi har här.

Butiker mm. är öppna hela kvällarna! Till och med på söndagar...

Som jag sagt innan är korridorernas väggar här på skolan fyllda av målningar gjorda av skolans elever! Många är riktigt fina, så jag tänkte visa er tre av dem här.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP