Använder Blogger.

lördag 2 oktober 2010

Abba och dalahäst!

God eftermiddag Sverige!

Idag kom är det lördag och jag har äntligen kommit hem efter en vecka i skolan. När jag kom hem möttes jag av två gulliga överraskningar! Dels så hade familjen framkallat ett foto (se nedan) från vårt Cheosock-firande och ramat in och placerat centralt i vardagsrummet, och dels så hade de minsann inköpt lite nytt porslin... Med dalahästar på! Fråga mig inte vart de hittade dem men tydligen så säljs det dalahäst-serviser här i Korea. De höll stolt upp koppen på bilden nedan framför dalahästen i trä de fått av mig!

Jag har även satt ihop en liten video som visar lite hur marknadsföring fungerar här i Sydkorea; Så annorlunda mot i Sverige! Vart skulle ett discoskyltfönster för bakverk fungera i Sverige tro?

Enjoy!

En liten video som visar lite hur Koreansk marknadsföring fungerar.


Familjens nyinköpta kopp!

Jag fick en likadan inramning som den ovan!

Shanghai Bacon Delux - En sådan succé den hade blivit i Sverige!

2 kommentarer:

  1. Men jag blir så glad av att läsa dina inlägg, familjen verkar helt underbar ^^ .. och ett discoskyltfönster för bakverk skulle lätt funka på mig :D xD

    SvaraRadera
  2. De är helt klart jättesöta! De känns liksom som min "andra familj".. Kommer bli svårt att lämna dem i december...

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP