Använder Blogger.

lördag 9 oktober 2010

Starbucks och Jump!

Hej världen!

Som många av er förmodligen vet så skall jag till ett buddhistiskt tempel idag för att bo där nu i helgen. Det skall bli mycket intressant, men innan jag åker dit tänkte jag berätta lite om gårdagen.

Igår spenderade vi hela dagen i stan; Vi såg på bio (vi lyckades missa i filmbeskrivningen att den handlade om en kärlekshistoria mellan ett äldre par i en lägenhet. Gah, jag sov 2,5 timmar av de fem filmen pågick.), besökte Starbucks hela två gånger (jag och Lukas är galna i Starbucks!), besökte filmfestival-området på en av de stora sandstränderna, var med i radio, åt trerätters middag på restaurang och sist men inte minst så gick vi på "JUMP Performance"(vida känt i hela Asien!). Skolan hade köpt riktigt bra biljetter till oss! Vi satt på första raden, vilket innebar att skådespelarna drog upp mig på scenen en gång... En skylt i kulisserna talade om för mig att jag skulle plocka upp svärdet från scengolvet och attackera en av skådespelarna! Lite smått nervöst gjorde jag det, och så fort jag rörde svärdet kom en enorm ljudeffekt som fick mig att hoppa till, och plötsligt var jag med i showen.... Så småningom fick jag dock sätta mig i publiken igen. Det var minst sagt en upplevelse (ni kommer att förstå varför när ni ser videon nedan).



För att komma hem till min värdfamilj efter showen hade en taxi beställts. Färden tog en hel timma, och under denna timma hann jag höra intervjun med mig själv på radion från tidigare på dagen hela två gånger! Jag måste säga att det kändes lite ovant för mig; Dels åker jag aldrig taxi i Sverige utan tycker att det är onödig lyx när det finns buss (nu betalade skolan eller familjen, så jag klagar inte!), och dels så hör jag absolut inte mig själv på radion i Sverige om kvällarna (speciellt inte två gånger på en timma).

Här nedan kommer lite bilder från gårdagen. Ses på Söndag eller Måndag!

I taxin på väg in till stan.


Filmfestivalområdet på stranden.



TV-sändning från stranden.

Starbucks!




En underbar middag!

Utanför hotellet där JUMP-föreställningen hölls!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP