Använder Blogger.

fredag 22 oktober 2010

Morgonkaffe.

Det är verkligen något speciellt med morgonkaffe, speciellt när man är här på andra sidan jordklotet. Den där lilla stunden av totalt lugn och uppvaknande är något jag behöver här. Varje dag.

Varje morgon köper jag en "Coffie Cream" i kaffeautomaten här på skolan. Jag köper antingen den "vanliga" som kostar ₩200 (ca 1,20 SEK), eller när jag vill "lyxa till det" (som mina äldre släktingar i Sverige skulle sagt) den som kostar ₩250 (ca 1,4 SEK). Skillnaden är egentligen endast marginell, men ändå lyckas det dyrare kaffet verkligen kännas vardagslyxigt. När jag köpt mitt morgonkaffe tar jag antingen med det till kontoret och börjar arbeta (om dagens uppgifter är många), eller så sitter jag och njuter av det utomhus med utsikt över en sakta uppvaknande storstad. Skolans läge uppe i bergen ger en underbar utsikt över en del av den stora staden (berg skiljer Busans stadsdelar åt).

Som sagt, det är verkligen något speciellt med det där morgonkaffet...


Det börjar synas lite att hösten är på ingång. Dock är det fortfarande runt 23°C varmt.

Och blommorna blommar ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP