Använder Blogger.

tisdag 9 november 2010

Tryckeri & en liten förhandsvisning!

God kväll alla bloggläsare!

Såg på min dashboard att det snöat i Sverige! På ett sätt är jag avundsjuk, på ett annat glad att jag är här. Jag läste även att den första julbelysningen i Göteborg tänds på fredag. Åh, kommer allt vara avundsjuk på er när jag ser bilder från mysiga julgöteborg om ett par veckor... Och andra sidan kommer jag att komma hem när stämningen är som bäst, några dagar innan julafton! Åh, jag längtar så!

Ikväll skall jag ta kontakt med olika tryckerier i Göteborg för tryck av min "Introduktion för svenskt affärsfolk i Sydkorea". Planen är att en liten miniminiupplaga skall finnas färdig att hämta upp redan när jag kommer hem. Vi får hoppas att jag hittar rätt i denna tryckeridjungel.. Det finns verkligen för många! Och de förväntar sig att man har koll på en rad komplicerade saker om tryck för att kunna få en offert. Jag skall allt ringa några olika och beskriva min situation och fråga vad de kan erbjuda! Jag tänker då inte lägga ner timmar på att försöka fylla i offertsformulär! Jag föredrar personlig försäljning...

På tal om mitt handelsprojekt, så tänkte jag nu ge er läsare en förhandstitt på en del av introduktionen på min presentation om sydkoreansk affärskultur som jag skall hålla för affärsprogrammet när jag kommit hem. Videoklippet skall visa lite hur jag haft det och vad jag gjort här i Sydkorea som kort introduktion innan själva affärskultur- delen börjar. Enjoy! (och för er som skall se presentationen; glöm av vad ni såg eller motstå nyfikenheten!).




Förresten så fick jag en ganska intressant kommentar på det förra inlägget..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP