Använder Blogger.

måndag 29 november 2010

KicKer & KitKat?

God kväll!

Jag har tidigare skrivit om olika typer av så kallad "vilseledande marknadsföring" som jag stött på under min vistelse här i Sydkorea. Idag stötte jag på ytterlifgare ett sannerligen intressant exempel som skulle vara förbjudet i Sverige; nämligen chokladkakan "KicKer". Såväl varumärket som förpackningen är mycket lik Nestlés "KitKat", vilket gör att man lätt blandar ihop de båda produkterna. Smaken på chokladkakan är även den så gott som identisk med "KitKat". Som ni kanske även ser så är innehållet i "storpacket" inte riktigt vad det borde vara heller: endast ca 3/4 av förpackningen fylls med chokladkakor (min tumme markerar).


Med detta lilla intressanta exempel visat säger jag god natt här från Busan! Här nedan ser ni förövrigt en bild på Nestlés "KitKat", om ni inte sedan innan vet hur deras förpackningar ser ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP