Använder Blogger.

måndag 29 november 2010

Good morning Angel!

God morgon!

Nu har jag anlänt till Busan International High School igen för en ny vecka som koreansk student (ons-tors kommer jag dock att vara i Seoul). Min helg har varit mycket bra, och det känns verkligen sorgligt att det bara är två helger kvar med värdfamiljen nu innan jag åker hem. Igår kväll talade de om för mig att de planerar att ta mig med på en liten familjeresa den sista helgen som en sista "familjegrej" innan jag åker. Det kommer bli både sorgligt roligt. Jag kommer som sagt sakna dem.

Nu sitter jag i alla fall här på vårt kontor och har just dragit igång värmeapparaten (det var mycket kallt här inne när vi anlände för någon timma sedan) och druckit upp en av de Angel in-us Coffee ni ser på bilden nedan. Jag lyssnar i skrivande stund på en av alla de bra K-poplåtar som jag fick av en av systrarna i familjen igår; "Umbrella (Feat. YounHa)" från albumet "Epik High".

Jag måste verkligen säga att K-pop på koreanska är föredömligt när man vill lyssna på musik för att stänga ute störningar när man pluggar; Musiken är bra samtidigt som man inte förstår ett skvatt av vad de sjunger (vilket gör att man lyckas koncentrera sig på plugget och inte låttexterna vilket jag brukar göra då jag försöker plugga till svensk eller amerikansk musik). Om någon av er vill ha lite bra lugn eller fartfylld K-popmusik så är det bara att höra av sig! Jag har numera fler K-poplåtar i mitt iTunesbibliotek än vad jag har andra låtar! Jag har till och med ett par koreanska jullåtar (Ni som skall se min presentation på Hvitfeldtska Gymnasiet den 20 December kanske kommer att få höra en av dem!).

För dig som läser detta inlägg och bara är allmänt trött på höst/vintermörkret och bara vill att julen skall komma och gå så att de blir vår igen; Tänk på att varje ny vecka är fylld av nya möjligheter! Unna dig något litet extra, det kan lysa upp mörkret rejält! Själv längtar jag dock hem till det där mörkret. Det är något speciellt med den trista svenska hösten som man inte riktigt kan sätta ord på förrän man får sakna den...

Många varma hälsningar från Busan, Sydkorea!

Good morning Angel.

Mamman & Pappan i min värdfamilj.

Jag och lillebror i familjen! Som ni ser så har jag glasögon + ofixat hår. Det är något jag haft sedan jag kom hit i princip. På skolan är hårvax förbjudet (Ja, det var jobbigt den första veckan...) och linserna känns bara som onödigt krångel då jag får använda handsprit varje gång på grund av vattnet här).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP