Använder Blogger.

fredag 26 november 2010

Slutspurt, helg och Seoul!

Hej kära bloggläsare!

Nu har det äntligen blivit helg igen och denna gång är jag helt slut efter veckan som gått. Det känns verkligen som att "slutspurten" dragit igång här, det är ju bara 20 dagar kvar!

I nästa vecka åker vi svenskar till Seoul ett par dagar, tisdag-onsdag. Det skall bli mycket roligt att äntligen få komma till Sydkoreas huvudstad där det bor ungefär lika många som det det bor i hela Sverige.. Läget mellan Nord och Syd verkar även vara bättre nu, och jag antar att det håller i sig så att vi kan känna oss säkra när vi är där.

Angående något helt annat; Min värdfamilj! Jag tycker att det är märkligt hur man kan bli så väl omhändertagen och välkomnad i en familj som jag har blivit här. Jag kan inte tänka mig en bättre värdfamilj än den jag hamnat i, och jag kommer att sakna dem mycket när jag åker hem. Självklart längtar jag ju även till att åka hem för att få träffa min egna familj, men jag måste ändå erkänna att det kommer att bli lite jobbigt att lämna den här familjen..

Nu skall jag gå och lägga mig, i morgon skall jag ut på stan och förhoppningsvis hitta ett par nya skor! Jag har ännu inte riktigt hunnit kolla in det koreanska utbudet av skor, så det skall allt bli intressant! Man kanske lyckas göra ett riktigt fynd, vem vet?

God natt från Busan, Sydkorea!

Foto som jag köpte i Hiroshima, Japan för ett par veckor sedan. Huset i bakgrunden är ett av de enda husen som inte förstördes helt av atombomben. Man kan ju som sagt hoppas att Nord- och Sydkorea lyckas komma överens om fred någon gång.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP