Använder Blogger.

torsdag 11 november 2010

Pepero day and Good bye!

God kväll bloggläsare!

Idag är det en speciell dag här i Sydkorea; precis som vi numera har "kanelbullens dag", så har de "pepero day" idag. Pepero är i princip chokladpinnar, och idag ger alla sina vänner presentaskar med sådana. Föredömligt trevligt enligt mig! Och ännu trevligare är det för Lotte (tillverkaren) som säljer 2/3 av årsförsäljningen av produkten just på denna dag, den 11 november. Jag tycker det är intressant hur de lyckats göra sin produkt så folkkär!

Imorgon bitti åker jag färja över till Japan för att vara där under helgen. Det skall bli riktigt intressant att åka runt i de södra delarna av landet och bland annat besöka Hiroshima. Jag vet inte huruvida jag kommer att kunna blogga från Japan eller ej, så därför förbereder jag er på några dagars tystnad. Däremot kan det hända att vi hittar WiFi någonstans och då skall jag minsann skriva om hur vi har det här på bloggen från iPhonen!

I wish you the best from South Korea!

Pepero

1 kommentar:

  1. Hittade din blogg via kimchi.se och eftersom det redan gått nästan tre år sedan jag kom hem från Korea sist blev jag väldigt nostalgisk. Hade möjlighet att uppleva PePeRo-day året efter dig 11-11-11, det firades stort.

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP