Använder Blogger.

tisdag 17 augusti 2010

Traditionella kläder!

Nu är det bara 13 dagar kvar till jag, Naomi, Jenny och Lukas bär av till Sydkorea! Börjar få lite resfeber nu känner jag.. Vi skall ju trots allt vara borta till julafton nästan.

Just nu sitter jag på väg till jobbet för den näst sista arbetsdagen det här sommarlovet. Efter dessa två återstående arbetsdagar är jag tjänstledig ända fram till början av Januari nästa år! Kommer kännas märkligt att inte jobba.. Men det kommer jag så klart inte tänka på i Sydkorea! Där kommer jag ha fullt upp med annat!

Härom dagen frågade jag min koreanska vän (som jag tidigare nämnt), Ji Hyun Kim, hur traditionella kläder för män i Sydkorea ser ut, och hon svarade med en bild. Jag antar att våra "folkdräkter" är dess motsvarighet. Skillnaden är väl att vi i Sverige i princip aldrig använder våra annat än på midsommar (Dock vet jag ju inte riktigt hur ofta de sydkoreanska dräkterna används heller men vad jag hört används de en del, rätta mig om jag har fel!)


Traditionell sydkoreansk klädsel.


Traditionell svensk klädsel.

3 kommentarer:

  1. Sa ju att jag skulle ta en närmare titt på din blogg ;)
    Fin.! Jag lovar också att följa den. Ska bli kul :) Men jag hade ju heller velat ha dig hemma i Vallda.. :/

    KRAM
    // Lina.

    SvaraRadera
  2. Naaaw! Vad fin du är! Och tack så mycket! Hoppas du kommer gilla den :)

    SvaraRadera
  3. Traditionella svenska kläder ser väldigt trevlig.

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP