Använder Blogger.

lördag 7 augusti 2010

Nedräkningen har börjat!

I och med detta första inlägg på Sydkoreabloggen ser jag nedräkningen som påbörjad! Om cirka 24 dagar ger jag mig iväg till vad som kommer bli den största och mest intressanta utmaningen i mitt liv! Mellan September och December i höst har jag fått den stora äran att få representera Hvitfeldtska Gymnasiet och Affärsprogrammet vid Busan International High School, Sydkorea. Vi är fyra elever som kommer att åka tillsammans. Under hela hösten kommer de som vill kunna följa utbytet på den här bloggen, där jag kommer att publicera bilder, text, video med mera.

Efter många om och men är nu Visumansökan skickad till ambassaden, vi väntar nu på att få den godkänd!

Fler inlägg kommer när resan närmar sig mer!




3 kommentarer:

  1. Hej, får man fråga dig lite om hur du fick chansen att fara dit? Blev du rekommenderad av skolan och så eller hur gjorde du? Kostade resan mycket? Är väldigt intresserad av att fara dit men vet inte riktigt hur man ska gå tillväga riktigt så det skulle vara kul att få lite tips :)

    SvaraRadera
  2. Oj glömde lämna en kontaktadress :) bbmiumiu@hotmail.com
    Jag pratar gärna mig dig om din resa om du orkar :D / Ebba

    SvaraRadera
  3. Jag har bara en liten fråga, hur kom du i kontakt med vädfamiljen? Hur gick hela processen till? Jag är själv väldigt intresserad av att åka till Sydkorea men vet inte hur jag ska göra!! snälla hjälp mig med att ge mig några tips, och hur mycket koreanska kunde du när du flyttade dit? tack så mycket :)

    Andromeda.kajsa@hotmail.com

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP