Använder Blogger.

söndag 8 augusti 2010

A taste of Korea...

Något av det mest spännande att upptäcka med ett nytt land är dess kultur. För mig kommer Sydkorea att vara något helt nytt, jag har inte ens varit i Asien innan!

Min koreanska mejlvän Ji Hyun Kim (som för övrigt går på den skola jag skall gå på), skickade mig en länk till ett videoklipp där vi får se hur traditionella Koreanska kläder ser ut. Jag hittade en bild som liknar det jag såg på videon:

(Rätta mig om bilden inte stämmer överens med vad som är traditionella Koreanska kläder!)

Jag har även själv hittat ett par videor som ger oss en liten smak av Koreansk kultur. Den första videon visar Koreansk mat och den andra är en musikvideo till en låt av den (vad jag fått höra) populära ungdomsgruppen "Girl's Generation".


2 kommentarer:

  1. Hej!

    Kul att hitta din blogg! Jag bor i Seoul och har gjort det drygt två månader. Tjejbandet är oooootroligt poppis här=) och kläderna är riktigt traditionella, dock inget som folket har på sig i stan! Titta gärna in på min blogg där jag har skrivit om ja..allt möjligt skoj om Korea! Lycka till! Hör av dig om du har några frågor! Lycka till!
    sarasseoul.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Ojoj! Haha tjejbandet verkar väldigt poppis... :P Har du någonsin sett någon där gå omkring med traditionella kläder alls? Bär de kläderna vid speciella tillfällen typ? Jag ser fram mycket till att åka till Sydkorea.. :). Hur hittade du min blogg förresten?

    SvaraRadera

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP