Använder Blogger.

söndag 29 augusti 2010

Avskedsmiddag på asiatiskt vis

Det känns lite märkligt att det är imorgon jag skall åka till Korea. Alla förberedelser är klara och idag skall jag bara njuta av den sista tiden i hemmet med familjen.

Igår tog jag avsked av mina närmsta vänner genom att bjuda på asiatisk middag. Vi blev 20 personer, och på menyn stod till "chicken satay" med jordnötssås och ris. Till dessert serverades en tropisk fruktsallad bestående av bland annat papaya, stjärnfrukt och mango tillsammans med vaniljgrädde. Det hela blev mycket lyckat, och till min stora förvåning fick jag många otroligt fina kort och gåvor! Tack så mycket till alla som var med och gjorde min näst sista kväll här hemma så trevlig.

Jag hoppas att ni alla skall få en trevlig dag!

Nästa inlägg som dyker upp här på bloggen kommer vara skrivet i Korea! Nedan publicerar jag några bilder från avskedsmiddagen igår.


Chicken Satay med ris, jordnötssås och sallad.


Bästa vännen Fredrica och den glade dansken Nora!


Emelie, Susanne och Daniel.


Alfred Löfving.


Bästa vännen Karl-Oskar och Veronica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP