Använder Blogger.

söndag 12 december 2010

Sydkorea - en introduktion för svenskt affärsfolk

Broschyrerna är hämtade av min systers snälla pojkvän från tryckeriet i Mölndal, jag är klar med min Keynotepresentation som skall visas på Hvitfeldtska Gymnasiet nästa måndag och har lyckats koppla samman min iPhone till den, och solen skiner över Busan! En sådan härlig dag! Det enda negativa är att det är sista dagen hos min värdfamilj.

Att göra en Keynote-presentation är mycket av ett nöje. Apples motsvarighet till PowerPoint låter dig vara kreativ, stilren och professionell i dina presentationer på samma gång. Jag rekommenderar verkligen programmet till er som någon gång skall presentera någonting inför publik och vill göra det med stil. Att man kan koppla sin iPhone till dataprogrammet över WiFi-nätverket är även det perfekt - vips kan du kontrollera hela presentationen från din iPhone och dessutom läsa stödanteckningar i den samtidigt.

Nu skall jag försöka förstå mig på hur man sätter igång varmvattnet här i lägenheten så att jag kan ta en dusch. Jag hoppas inte att jag blandar ihop reglaget för varmvatten med reglaget för gas till gasspisen.

Må så gott alla mina svenska vänner, lärare, nära och kära. Om bara 4 dagar och 18 timmar lyfter planet hem! Innan dess skall jag dock hålla ett tal på koreanska och spela traditionell koreansk trumma inför hela skolan...


Den övre bilden är en skärmdump från Keynote. Den undre är en skärmdum från min iPhone, från vilken jag kan kontrollera hela min presentation. Föredömligt, Apple!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

  © Free Blogger Templates Blogger Theme by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP